2013. március 1., péntek

Közlekedünk!

Illusztráció: Schall Eszter


metró, villamos, alagút, vonat, hajó, repülő, rakéta, helikopter, markoló, buldózer, bicikli,  motor, autó, busz, trolibusz

Sárgarépa ez a busz,
gomb a vezetője.
Petrezselyem kalauz
kiabál belőle:
Karfiol Karcsi,
Karalábé Klári!
Leves város,
végállomás,
tessék már kiszállni!
Illusztráció: Schall Eszter

S-sz, beh
sok súly!
Meg se
mozdul!
Friss szenet,
ha bekapok:
messze,
messze
szaladok,
szaladok... 

Fut, robog a kicsi kocsi,
rajta ül a Haragosi,
din don diridongó.

Ha kiborul az a kocsi,
leröpül a Haragosi,
din don diridongó.

Fut a havon a fakutya,
vele fut a retyerutya,
din don diridongó.

Ha kiborul a fakutya,
lepotyog a retyerutya,
din don diridongó.

Megy a zsiki, zsiki, zsiki
Megy a zsuku, zsuku, zsuku,
Megy a masina nézd mama én vagyok a masiniszta.

Liccs-loccs, liccs-loccs
Megy a hajó a Dunán, 
lemarad a kapitány,
Kiabál, trombitál, 
de a hajó meg nem áll, zsupsz!

Hogy mi a metró?
Az mi alagútban köröket ró.
Peronon van a totózó.
Ott kapható a lottó.

Repülőről minden kicsi,
Illusztráció: Schall Eszter
aki repül el is hiszi.
A házak  meg csak akkorák,
mint a kis gyufaskatulyák.

Beszállni dirr-durr
Rakéta indul
Figyeld a holdat
Elérjük holnap.

Biciklire szálltam,
elfáradt a lábam.
Repülőre ültem,
sajnos elszédültem.
Csónakkal mentem,
sajnos vízbe estem.
Legközelebb, ha sietek,
inkább gyalog megyek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése